23 Eylül 2017 Cumartesi

İmplant ve Diş Protezlerinin Bakımı Nasıl Olmalıdır?

İMPLANTLAR VE DİŞ PROTEZLERİNİN BAKIMI


Bölüm 2.



·       Doğru diş fırçasını bulun
Yumuşak uçlu ve küçük başlıklı diş fırçalarını öneriyoruz. Kliniğimizde düzenli kontroller ile takip etiğimiz kişilerde ağız sağlığıyla ilgili en büyük sorunun, aşırı sert ve fazla diş fırçalama sonrası aşınan diş yüzeyleri olduğunu görüyoruz.Bu yüzden yumuşak diş fırçaları kullanarak dişlere bastırılmadan fırçalanmasını öneriyoruz. “Curaprox 5460” ve Colgate’ in ürettiği “Black Line” en sevdiğimiz yumuşak fırçalar. Bir diğer alternatif ise Oral B nin elektrikli diş fırçası. Özellikle yumuşak fırça ucu ile birllikte Genious 800 veya 9000 serisini tavsiye ediyoruz.

·       Kısa başlıklı diş fırçaları ağzınızın arkasındaki dişlere ulaşmak için tasarlanmıştır.
·       Diş fırçanızın 3-4 sıra fırça kılları olmalı ve tutulması ve ağız çevresinde hareket etmesi kolay olmalıdır.
·       Diş fırçanızı her iki ayda bir değiştirin. Eski bir diş fırçası% 30 daha az bakteri plağı kaldırabilir ve ağız bakımı için yeterli olmayacaktır.
·       Modern elektrikli diş fırçaları manuel diş fırçalarından daha iyi temizler. Ayrıca çocukların kullanımı daha kolaydır. Onların hızlı, otomatik fırça hareketleri fırçalama süresini iki dakikaya düşürebilir.


·       Daima diş macunu kullanın
Diş macunu sadece size taze nefes vermek değil aynı zamanda fırçanızı temiz tutmaya yardımcı olur. Florürlü diş macunu, j el veya ağız yıkamasının çürük oluşumunu azalttığı gösterilmiştir. Flüorürün koruyucu etkisini desteklediğinden, fırçalamadan sonra ağzınızı durulamak için yalnızca biraz su kullanın.


·       Çiğnemek dişlerinizi formda tutar

Elmalar, havuçlar veya fındık gibi çiğneme ihtiyacı olan atıştırmalıklar, ağızda tükürük üretimini artırır. Tükürük dişleri temizler. Yüksek lifli olan yiyecekler (örneğin taze meyve, tahıl ürünleri ve çiğ sebze) diş sağlığınızı olumlu yönde etkiler.

·       Yolda sakız çiğnemek
Gün içerisinde dişlerinizi fırçalamak her zaman kolay olmayabilir. Her yemekten sonra en az 20 dakika boyunca şekersiz sakız çiğnemek tükürüğü arttırır, bakteriler tarafından üretilen asitlerden nötralize eerek dişlerinizi korur.

·       Şekeri kesin
Ağzınızda bakter plağı miktarını azaltmak için yemekler arasında şekerli yiyecek veya içeceklerden kaçının. Gizli şekere dikkat edin.



·       Yılda iki kez diş hekiminize görünün


Düzenli kontroller ve diş hekimliği hijyen randevuları, tartarın azaltılmasına ve boşlukların önlenmesine yardımcı olur; Diş eti hastalığı daha önce tespit edilebilir.